وبلاگ جواتیش

وبلاگ جواتیش

وبلاگ جواتیش

وبلاگ جواتیش

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

ماسک و طرز تهیه و خواص جوانه گندم برای چاقی صورت و در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص جوانه گندم برای پوست صورت و طرز تهیه جوانه گندم می پردازیم.جوانه گندم از گندم جوانه زده بوجود می آید و دارای خواصی به مراتب بهتر از خود گندم است.مصرف آن در بارداری و برای چاقی و در بدنسازی توصیه می شود و در این مطلب بهترین اطلاعات را در مئرد جوانه گندم بدست خواهید اورد

خواص جوانه گندم

بهتر است بدانید که جوانه گندم جزء آن دسته از مواد غذایی است که متاسفانه خانواده‌ها به میزان کافی از آن استفاده نمی‌کنند. این درحالی است که جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامین A  می باشد و مصرف آن برای خانواده ها ضروری است .شاید برایتان جالب باشد که جلوگیری از سرطان با مصرف ویتامین b17 که بیشتر در مغز زردآلو و هلو و وانه گندم هست امکان پذیر است.جوانه گندم یک منبع عالی از پروتئین‌های گیاهی به همراه فیبر و چربی‌های سالم است که دارای منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم و فسفر نیز می‌باشد. همچنین این ماده سرشار از ویتامین E و یک ماده مغذی ضروری با خواص آنتی اکسیدانی محسوب می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها فاکتورهایی هستند که به کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن و جلوگیری از بیماری‌های مختلف در بدن کمک می‌کنند.♦

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه ی گندم در درمان مشکلات پوستی تأثیر بسیار دارد. توصیه می شود که تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشک آن به صورت ماسک استفاده کنید.

جوانه گندم در بارداری

در واقع ویتامین A موجود در این جوانه سبب افزایش قوه بینایی، سرعت رشد کودکان، شادابی پوست و سلامت ریه و گلو می گردد.از سوی دیگر مصرف جوانه ی گندم خستگی مفرط، ضعف و بی حالی را کم می کند. ویتامین B1 موجود در این جوانه نیز، برای تعادل سیستم عصبی ضرورت دارد.بهتر است بدانید  جوانه گندم در رفع بی‌خوابی، بروز یائسگی زودرس، اختلالات قلبی و دیابت هم می‌تواند مفید و مؤثر باشد.بنا بر توصیه متخصصان، کسانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند یا منع استفاده از سبزی‌ها را دارند، می‌توانند با تهیه جوانه گندم و مصرف مداوم آن، از کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی طبیعی بدن جلوگیری نمایند.

نحوه استفاده از جوانه گندم

در واقع جوانه گندم هم مصرف خوراکی دارد و هم از ماسک آن استفاده می شود.

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه ی گندم سرشار از ویتامین E است که برای اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک گذاری زنان مفید است و می توان برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن جوانه گندم را در رژیم غذایی افراد گنجانده شود.

جوانه گندم و ویتامین b17

بهتر است بدانید که پودر جوانه ی گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است.ویتامین E امروزه به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود . سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم، در پیشگیری از مبتلا شدن به انواع سرطان موثر شناخته شده می باشد.به اعتقاد برخی از متخصصان پوست و مو ، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی های پوستی موثر امی باشد..به عقیده  بعضی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و برای این منظور می توانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید که سبب شادی و طراوت و روشنی پوست می شود. به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و به مدت ۱۵_۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید.واقعیت این است که کسانی که از یبوست، خستگی و بی حالی، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند.در واقع جوانه ها مواد غذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح به شمار می روند.

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

گندم جوانه زده به مقدار زیادی دارای فیبر و آب است که باعث دفع کامل مدفوع شده، همچنین مانع از سرطان روده می شوند. مصرف آن یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت بدن است.

طرز تهیه جوانه گندم

بهتر است بدانید در سنین مختلف، مردان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از زنان به پروتئین و ویتامین های ب۶ ، ب۱۲ ، آ و اسید فولیک و املاح کلسیم، فسفر، روی و ید نیاز دارند. اما در باره زنان باردار و خانم های شیرده، بالاترین نیازهای غذایی، در نظر گرفته شده و حتی در مواردی از مقدار مصرف مردان نیز به مراتب بیشتر است.در واقع در سنین بالا به علت تحرک کمتر، نیاز بدن به انرژی کاسته شده، ولی در مقابل نیاز به ویتامین ها، املاح و پروتئین افزایش می یابد. با مصرف جوانه های مختلف می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین های ب را به بدن برسانید. توجه به این موضوع که تامین ویتامین های ث و ای، بتاکاروتن و سلنیوم می تواند از اکسیداسیون چربی ها در بدن جلوگیری کند و نیز تأمین منیزیم می تواند فشار خون را کنترل نماید، به نقش مهم جوانه ها و گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه بیشتر پی خواهیم برد.

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

ویتامین B1 موجود در جوانه گندم موجب رفع خستگی مفرط، ضعف و بی حالی می شود.

بهتر است اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه ی گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرف غذا میل کنید و اگر می خواهید چاق شوید آن را ۱۰ دقیقه بعد از صرف غذا بخورید.جوانه گندم بسیار پر خاصیت است و می توانید در سالادها زا آن استفاده نمایید.

جوانه گندم ماده ای پرخاصیت برای بدن

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه گندم همچنین در ریزش مو و حتی در ترمیم موهای آسیب دیده نقش مؤثری داشته و برای همین منظور توصیه می شود که هر روز ۲ قاشق غذاخوری گندم جوانه زده تازه را خوب جویده و فرو دهید و همچنین به صورت روزانه همراه با غذاها و نوشیدنی ها میل گردد.

ماسک جوانه گندم

ماش، عدس، گندم، جو و شنبلیله، دانه‌هایی هستند که بیش از همه برای تهیه جوانه مناسب هستند.طی جوانه زدن، نشاسته، پروتئین و چربی‌های موجود در دانه به واحدهای قابل هضم و جذب‌تری تبدیل می‌شوند .در این فرآیند میزان ویتامین، املاح معدنی و پروتئین دانه افزایش، اما کالری و کربوهیدرات‌هایش کاهش می‌یابد زیرا نشاسته موجود در گندم، برای تأمین املاح و ویتامین‌ها مصرف می‌شود.اگر چه نشاسته موجود در جوانه‌ها کمتر می‌شود اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد چون ارزش غذایی 4 قاشق غذاخوری جوانه گندم، معادل یک واحد نان است. به عبارت ساده‌تر، 100 گرم گندم، 500 کیلوکالری و 100 گرم جوانه گندم، 200 کیلوکالری انرژی دارد.ویتامین B موجود در جوانه گندم نیز نقش موثری در تعادل سیستم عصبی دارد و مصرف آن در کسانی که دچار اختلالات خواب (کم‌خوابی) یا احساس خستگی مفرط، ضعف و بی‌حالی را کاهش می‌دهد.

جوانه گندم در ماست

جوانه ی گندم به دلیل داشتن ویتامین‌های E، سلنیوم و منیزیم، رادیکال‌های آزاد را حذف می‌کند و به تقویت سیستم ایمنی و فعالیت‌های مغز کمک می‌کند. بهترین روش مصرف جوانه گندم به صورت تازه است نه پودر یا خشک‌شده آن.می‌توان جوانه‌ها را به انواع سالادها افزود و به میزان مناسب همراه غذا خورد یا به ماست اضافه کرد. به این ترتیب هم تنوع و هم ارزش غذایی سالاد افزایش می‌یابد.توصیه می‌شود جوانه گندم را در غذای بچه‌های زیر 2 سال هم بریزید اما به دلیل طعم خاص آن، بهتر است برای بچه‌های بین سنین 5-2 سال، آن را به ماست اضافه کنید. در صورتی که کودک بالای 5 سال است، حتماً جوانه‌ها را به سالاد بیفزایید.مصرف جوانه همراه با سالاد یا ساندویچ‌های خانگی، میان وعده‌ای مناسب برای تمام افراد به خصوص دانش‌آموزان است.

گفتنی است که میوه و سبزیجات و دانه ها و یا جوانه گندم و جوانه ماش برای درمان نقرس بسیار مفید است.

جالب است بدانید که تخمه‌ آفتاب‌گردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم و آهن می باشد که در این مورد آخر می‌تواند با جوانه‌ گندم، جگر و یا زرده‌ی تخم مرغ وارد رقابت گردد.در واقع این تخمه های پرطرفدار همچنین سرشار از ویتامین B و ویتامین E می‌باشند.بدنیست بدانید که تخمه آفتاب‌گردان انرژی دهنده بسیار خوبی است. لازم به ذکر است که یک مشت تخمه‌ی آفتاب‌گردان 55 درصد تیامین یا همان ویتامین B1 مورد نیاز روزانه‌ی ما را تأمین می نماید . همچنین بدنیست بدانید که تخمه آفتاب‌گردان حاوی میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک) و اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5 و ویتامین‌های دیگر گروه B می‌باشد. این ویتامین‌ها موجب می‌شوند که بدن به خوبی بتواند از هیدرات‌های کربن (قندها) استفاده کند و پرانرژی باشد

طبق تحقیقات به عمل آمده مصرف روزانه و مرتب جوانه ی گندم به رفع کم خوابی و تقویت حافظه کمک می کند . جوانه گندم تازه را هر روز صبح ناشتا به صورت 1 قاشق غذاخوری خوب جویده و فرو دهید تا تاثیرات خود را نشان دهد

جوانه گندم

  • جواد جوادی

خواص و ارتباط نارنج و پوست صورت در طب سنتی چیست

دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۴۲ ق.ظ

خواص و ارتباط نارنج و پوست صورت در طب سنتی چیست

خواص و ارتباط نارنج و پوست صورت در طب سنتی چیست در سایت جسارت

نارنج و پوست صورت ، نارنج برای پوست صورت ، اب نارنج و پوست صورت ، نارنج پوست صورت ، عرق بهار نارنج و پوست صورت ،نارنج برای پوست صورت خوبه،خواص نارنج برای پوست صورت،آب نارنج برای پوست صورت،خواص اب نارنج برای پوست صورت،عرق بهار نارنج برای پوست صورت،خواص عرق بهار نارنج برای پوست صورت،خاصیت نارنج برای پوست صورت،فواید نارنج برای پوست صورت،خواص نارنج بر پوست صورت،ماسک نارنج برای پوست صورت

نارنج و پوست صورت ، نارنج برای پوست صورت ، اب نارنج و پوست صورت ، نارنج پوست صورت ، عرق بهار نارنج و پوست صورت

آشنایی با میوه نارنج و خواص آن

نارنج میوه ای ترش از خانواده ی مرکبات است و درخت نارنج که بومی آسیا و مدیترانه است به عنوان مادر مرکبات شناخته می شود و پایه بسیار خوبی برای پیوند شاخه‌ های نارنگی یا پرتقال می باشد.طبع نارنج سرد و خشک می باشد. از نارنج، پوست نارنج و بهار نارنج برای تهیه سس سالاد، مربا و مارمالاد و به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می شود، همچنین از روغن نارنج نیز برای تهیه داروها، لوازم آرایشی و صابون استفاده می شود.نارنج پوست را آب رسانی کرده و به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست استفاده می شود.پوست نارنج دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی بوده و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.نارنج و پوست نارنج دارای خواص ضد قارچی بوده و برای درمان قارچ پای ورزشکاران مفید می باشد.نارنج برای درمان ریزش مو مفید می باشد و به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند.نارنج پخته شده را بر روی موها بمالید تا موها را نرم و درخشان کند.تحقیقات نشان داده که آلکالوئید سینافین موجود در نارنج باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها شده و در کنار ورزش می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.نارنج مانند خانواده ی مرکبات سرشار از ویتامین C بوده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی و درمان سینوزیت مفید است.مقادیر بالای ویتامین C موجود در نارنج باعث افزایش جذب آهن شده و برای درمان کم خونی در زنان باردار مفید می باشد.تاکنون در مورد عوارض جانبی نارنج برای زنان باردار و جنین در دوران بارداری و شیردهی تحقیقات انجام نشده اما بهتر است در این دوران از مصرف زیاد نارنج خودداری کنید.در منابع داخلی و ایرانی گفته شده است که مصرف آب نارنج باعث کنترل فشار خون بالا می شود. اما در برخی از منابع انگلیسی زبان نیز نوشته شده است که نارنج فقط برای افراد مبتلا به فشار خون پایین مفید است و بهتر است کسانی که فشار خون بالا دارند نارنج مصرف نکنند، چون که باعث افزایش فشار خون آنها می شود.تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن چای بهار نارنج و میوه نارنج برای 4 ماه باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو می شود. همچنین میوه نارنج سطوح گلوکز خون افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد.

نارنج و پوست صورت

نارنج میوه ایست خوراکی که درخت آن در شمال و جنوب ایران پرورش داده می شود برگ این درخت در تمام ایام سال سبز است و منظره ای بسیار زیبا دارد. در ادامه به خواص این میوه برای پوست اشاره شده است. نارنج میوه ای با خواص بسیار زیاد که استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه میشود. از فواید آن میتوان به درمان اختلالات عصبی ، درمان حالت تهوع و استفراغ و همچنین درمان سردردی که بخاطر زیاد بودن صفرا است اشاره کرد. همچنین کسانی که تپش قلب دارند میتوانند با استفاده از : سنبل الطیب یک گرم + لیموی عمانی یک عدد + بهار نارنج ۲ گرم + گل گاوزبان ۳ گرم در یک قوری دم کرده روزی ۳ فنجان بیماری خود را تسکین دهند. اگر آب نارنج تازه را با یک سوم معادلش گلاب مخلوط کرده و روزانه صورت را با آن بشویید، چهره را شفاف می کند. از دیگر خواص نارنج می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1.مخلوطی از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوی سر موها را ماساژ دهید. این محلول تقویت کننده مو می باشد. مقدار ۲ قاشق پوست گردو + ۴ قاشق پوست خرد شده نارنج2.صورت هایی که جوش دارند آب نارنج با کمی عرق آویشن مخلوط نموده صورت را بشویند. و یا اینکه گل ختمی را در آب جوش ریخته و سپس صاف نموده با آب نارنج مخلوط نموده صورت را بشویند. 3.برای اوریون آب نارنج و سرکه با غوره را به طور مساوی مخلوط نموده و بر روی برآمدگی بمالید. بهتر است خوراک بیمار شیربرنج باشد و از غذاهای سرخ کردنی پرهیز شود.

خواص نارنج برای پوست صورت

دکتر مریم فاضلی محقق طب سنتی در گفتگو با ایمنا با اشاره به اینکه نارنج دارای خواص زیادی است به طوری که فشار خون را کم می‌کند و برای سرفه و درد سینه و درمان گلو درد مفید است؛ بیان کرد: نارنج پادزهر خوبی برای سم عقرب و سایر حشرات و دارای اثر ضدعفونی زیادی است و گذشتگان نیز آن را ضد وبا می‌دانستند. وی اظهار کرد: اگر پنبه‌ای را به آب نارنج آغشته کرده و جلوی بینی بگیرند تنفس آن برای کسانی که در هوای آلوده دچار تنگی نفس شده‌اند، نافع است. همچنین بوییدن شکوفه آن که به بهار نارنج معروف است، درمان زکام و حساسیت فصلی می‌باشد. این محقق تغذیه با بیان اینکه پوست خلال شده میوه نارنج در صورتی که مصرف شود، نشاط‌آور و مقوی قلب و معده است؛ افزود: خوردن ده گرم کوبیده خلال نارنج با آب از تهوع جلوگیری می‌کند و انگل‌های معده و روده را از بین می‌برد و ضماد پوست نارنج با سرکه و یا عرق بهارنارنج از بروز سردرد پیشگیری می‌نماید. علاوه بر این میوه کامل نارنج را اگر پخته و به صورت ضماد درآورند، برای درمان جوش و بیماری‌های پوستی سودمند است. فاضلی خاطرنشان کرد: اگر آب نارنج تازه را با یک سوم معادلش گلاب مخلوط کرده و روزانه صورت را با آن بشویید، چهره را شفاف می‌کند.

نارنج و پوست صورت

بیشتر بخوانید :

خواص درمانی معجون عسل و آبلیمو برای پوست و سرماخوردگی

استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و عکس برگ بو و عکس درخت برگ بو

مضرات و خواص به لیمو چیست برای درمان بیماریها

آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی

  • جواد جوادی